اذعان بورل به دخالت مستقیم اتحادیه اروپا در جنگ اوکراین-راهبرد معاصر

اذعان بورل به دخالت مستقیم اتحادیه اروپا در جنگ اوکراین

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اذعان کرد که این بلوک به طور مستقیم در جنگ روسیه و اوکراین دخیل است زیرا این جنگ سرنوشت ژئوپلیتیکی آن را تعیین خواهد کرد.
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۱ - ۰۳ شهريور ۱۴۰۳ - 2024 August 24
کد خبر: ۲۵۵۳۲۲

به گزارش راهبرد معاصر، جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اذعان به مداخله مستقیم اتحادیه اروپا در جنگ اوکراین و روسیه، این جنگ را تعیین‌کننده سرنوشت ژئوپلیتیکی این بلوک توصیف کرد.

 

بورل دراین‌باره گفت: آنچه در اوکراین رخ می‌دهد، آینده ژئوپلیتیکی اروپا را تعیین خواهد کرد. وقتی یک طرف بازی هستیم، باید به اوکراین فکر کنیم.

 

وی افزود: ما بخشی از این جنگ هستیم. البته یک طرف جنگ نیستیم بلکه بخشی از مناقشه هستیم و نحوه حل و فصل این جنگ صلح و امنیت ما را تحت‌ تاثیر قرار خواهد داد.

 

وزیر خارجه اسبق اسپانیا، از دسامبر ۲۰۱۹ به عنوان نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور خارجی و سیاست امنیتی فعالیت می‌کند. بورل پیشتر با حمایت از تجاور اوکراین به منطقه کورسک روسیه، آن را «ضربه‌ای مهلک به لفاظی ولادیمیر پوتین» خوانده و از غرب خواسته بود تا محدودیت‌های اعمال‌شده درباره استفاده کی‌یف از تسلیحات اعطایی را بردارد.

 

روسیبه بارها آمریکا و متحدانش را به مداخله آشکار در جنگ متهم کرده اما غرب بارها مدعی شده است که تامین بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار کمک مالی، نظامی و مهمات و تسلیحات برای اوکراین و مصادره اموال روسیه و اعمال تحریم اقتصادی علیه مسکو، آنها را به یک طرف جنگ تبدیل نمی‌کند!

 

بورل همچنین سابقه اشاره به این موضوع را دارد که اتحادیه اروپا از اوکراین به عنوان نیروی نیابتی علیه روسیه استفاده می‌کند. او در ماه آوریل در مجمع جهانی اقتصاد در عربستان گفته بود که «اروپایی‌ها برای دونباس خودشان را به کشتن نخواهند داد اما نسبت به تامین بودجه(جنگ) برای اوکراینی‌ها به طور نامحدود، متعهد هستند.»/ مهر

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار